چرایی خروج انگلیس اتحادیه اروپا از نظر متخخصان

دلایل اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

چرایی خروج انگلیس اتحادیه اروپا از نظر متخخصان

دلایل اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

عوامل موثر بر خروج انگلیس از اتحادیه

بایگانی
آخرین مطالب

     برجام چیست و خروج امریکا از برجام چه پیامدهای جهانی دارد

 

 

 

مقدمه


پیش از اینکه این تحقیق را شروع کنم لازم به ذکر است که توضیهی در مورد برجام به شما اراِّئه کنم.

برجام چیست؟

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران است که در تاریخ 14 ژوئیه 2015 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان در شهر وین صورت گرفت.

تنش و بحران از هر سو نظام بین‌الملل را فرا گرفته است. این مسئله هم از لحن تند و جنگ‌طلبانه رهبران بلندپایه جهانی و هم از تحرکات قدرت‌هایی همچون کره شمالی، و ویتنام به‌وضوح قابل مشاهده است. خبر جنگ و ناامنی در هر چهار گوشه عالم به‌صدا درآمده است در نیمکره شرقی، کره شمالی هر روز نسل جدیدی از موشک‌های مجهز به کلاهک‌های اتمی را به نمایش می‌گذارد و همگام با افزایش تهدیدات آمریکا، بر حجم تولیدات سلاح‌های مرگبار هسته‌ای‌اش می‌افزاید. بحران‌ها در جاهای دیگر دنیا همچون آوارگی نزدیک به یک میلیون مسلمان ، بحران انسانی در نیجریه به‌سبب فعالیت‌های افراط‌گرایانه الشباب و دست آخر بی‌ثباتی‌های سیاسی در خاورمیانه، جامعه جهانی را نگران از آغاز دوران جدیدی از خشونت و ترس در نظام بین‌الملل کرده است. قصد این نوشتار بررسی بحران‌های جهانی نیست؛ بلکه با مطرح کردن این نکته که جهان به‌سبب تهدیدهای متنوع در یک خلأ امنیتی بسیار بزرگی گرفتار آمده است و هر روز دامنه تهدیدات بیش از هر زمان دیگری دامن بشریت را گرفته است، در تلاش برای اشکار سازی مسئله برجام و چالش‌های ناشی از خروج آمریکا از این توافق بر صلح و امنیت بین‌المللی است. اهمیت این امر ازآن‌روست که حداقل در افکار عمومی جهان توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت مطرح جهانی به‌عنوان نمونه موفقی از تلاش برای صلح و امنیت بین‌المللی شناخته شده بود.

مطلب اصلی که این تحقیق پوشش می دهد

پیامد های خروج امریکا از برجام از نظر متخصصان

روش تحقیق

روشی که دراین مقاله مورد استفاده قرار گرفته  روش کتابخانه ای است . در نوشتن این مقاله از مقاله های دیگری استفاده شده است.منابع زیادی درباره ی این موضوع وجود دارد.

اطلاعات جامع و فراوانی در خصوص این مقاله وجود دارد.

در این به موضوع برجام چیست و اطلاعاتی درباره ی برجام و پیامد های خروج آمریکا از برجام و... میپردازیم